Freyja stärker sin position med ny partner och investors relations

Med tillskottet av ny partner och affärsområdet Investor Relations kan Freyja som byrå kombinera expertis inom public affairs, business development och investor relations.

Enligt grundarna Sofia Löfkvist och Helena Strigård saknades en byrå på marknaden som fullt ut sätter life science-bolagets mångfacetterade behov i fokus och förmår jobba relationsbyggande i alla de olika riktningar som utvecklingsresan är beroende av.

Vd Sofia Löfkvist har på kort tid attraherat kunder inom life science branschen och nu tillkommer alltså både ett affärsområde och en bredare kundportfölj, som Sofia menar kommer stärka Freyjas position.

“Med Freyjas inriktning mot Public Affairs, BD och Investor Relations levererar vi något unikt på marknaden. Det handlar inte bara om vad vi gör, utan hur vi gör det. Vi skapar förutsättningarna för våra kunder att nå sina affärsmål och influerar med kunskap och lärdom från andra branscher”, säger Sofia Löfkvist.

”Strategiskt relationsbyggande med EQ och IQ är den gemensamma nämnaren oavsett om det rör sig om att påverka förutsättningarna för en ny behandling att nå patient eller att få buy-in från partners, investerare och andra nyckelaktörer under utvecklingsresan”, menar Helena Strigård som med sitt partnerskap adderar Investor relations till erbjudandet.

Tillsammans ser duon fram emot en fortsatt snabb expansion.