Omni nyheter i vårdens väntrum via Doktorn.com

Omni nyheter i vårdens väntrum

Doktorn.coms TV-kanal, som visas i vårdens väntrum, får nu nyheter från Omni. Närmare 900 skärmar i både vård- och tandvårdsmottagningar omfattas av samarbetet och har en räckvidd på 2,59 miljoner kontakter per månad.

Doktorn.com har förutom en av Sveriges mest välbesökta webbsidor inom hälsa och medicin även en TV-kanal som visas i vårdens och tandvårdens väntrum. Det är en av de större out of home kanalerna i Sverige med närmare 900 skärmar spridda över landet. Skärmarna styrs digitalt och innehållet anpassas efter ort och vilken vårdmottagning de visas på. Nu växlar TV-kanalen över till Omni nyheter från att tidigare ha haft Expressen.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Omni. Jag är själv en trogen Omni-läsare då de ger en bra sammanfattning av de viktigaste nyheterna inom flera kategorier. Omnis rena layout och sammanfattande texter passar perfekt i väntrummen, säger Johan Bloom, VD på Add Health Media som äger Doktorn.com

Omni har vuxit snabbt och blivit en av de större nyhetskanalerna i Sverige med sitt smarta sätta att visa nyheter och genom korta och sammanfattande nyheter med möjlighet att fördjupa sig vid behov.

– Jag ser fram emot att Omni nu även kommer att synas i vårdens väntrum. Vi har tidigare lanserat Omni på Arlanda Express-tågen. Väntrummen är en perfekt plats att synas då man inte har så mycket annat att göra och mobiltelefoner undanbedes att användas för att minska stress inför läkarbesöket, säger Alexander Frid Kahn, Affärsutvecklingschef Omni.

TV-kanalen har avtal med flera större privata vårdbolag samt många vårdmottagningar inom regionerna. Mottagningarna kan nyttja 30 % av kanalens tid för att kommunicera med sina patienter, exempelvis vaccinering, öppettider, digitala lösningar för besök med mera. Mottagningarna prenumererar på tjänsten och TV-kanalen har även reklamintäkter från myndigheter, apotek och andra organisationer som vill nå ut till besökarna.