Wåge blir KAM på Bionorica
Den 5 maj tillträder Jennie Wåge sin nya tjänst som Key Account Manager & Trade Marketing Manager på Bionorica Sverige. Jennie kommer närmast från en roll som Key Account Manager på Add Health Media och tar nu nästa steg i sin karriär inom den växande kategorin växtbaserad medicin.
– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Bionorica och bidra till att stärka företagets närvaro i Sverige. Det känns inspirerande att arbeta med produkter som både har stark vetenskaplig förankring och bygger på växters naturliga kraft, säger Jennie.

Jennie Wåge. Foto: Add Health Media.
Bionorica är ett globalt företag som tillverkar växtbaserade läkemedel, med en vision att kombinera modern läkemedelsforskning med naturens effektivitet. Företaget grundades för över 90 år sedan och har idag över 2 200 anställda världen över. Deras produkter finns i mer än 40 länder och används inom områden som kvinnohälsa, luftvägsinfektioner och urologi.
I Sverige marknadsförs i dag bland annat Klimadynon för klimakteriebesvär, Sinuxol och Sinupret forte för förkylning samt Canephron inom urologi – och mycket mer är på väg.
Med sin bakgrund inom marknadsföring och försäljning i hälso- och läkemedelsbranschen, förväntas Jennie spela en nyckelroll i Bionoricas fortsatta expansion på den svenska marknaden.
Läs mer om företaget på bionorica.se eller bionorica.de.