Wakeham ny Head of Marketing & Communication hos Mavatar

Mavatar, en svensk pionjär inom AI-driven precisionsmedicin, tillkännager rekryteringen av Linda Wakeham. Wakeham kommer senast från Kronans Apotek där hon arbetat som kommunikations- och PR-chef de senaste sex åren. På Mavatar tar hon plats i ledningsgruppen och rollen som Head of Marketing & Communication och kommer att leda företagets marknadsstrategi för att driva på tillväxten och stärka Mavatars position som en innovativ kraft inom precisionsmedicin.

“Vi är glada att välkomna Linda Wakeham till Mavatar. Hennes breda erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring, kombinerat med hennes entreprenörsanda och internationella bakgrund från snabbväxande bolag, gör henne till en perfekt match för vårt team”, säger Johan Juhlin, VD för Mavatar.

Linda Wakeham tillträder tjänsten den 2 december.

Mavatar kombinerar över 20 års forskning inom precisionsmedicin, avancerad maskininlärning och artificiell intelligence och har som ambition att transformera läkemedelsutveckling och patientvård. Mavatar har utvecklat digitala kopior av patienter och sjukdomar, sk ”medicinsk avatar”som är unika för varje patient, och kan med dessa förutse hur patienterna kommer att svara på den riktiga behandlingen genom att simulera olika behandlingsalternativ. Mavatar strävar efter att bidra till en mer precis, personanpassad och effektiv vård – från de tidiga faserna av läkemedelsutvecklingen till vårdtillfället.

“Mavatars teknik är en game-changer för läkemedelsutveckling och personlig sjukvård. Jag brinner för innovation och ny teknik, och att bidra till förbättrad global hälsa har alltid varit en av mina drivkrafter. Jag ser fram emot att leda företagets marknadsstrategi och utveckla vår externa kommunikation för att accelerera Mavatars marknadspenetration och tillväxt”, säger Linda Wakeham.